poniedziałek, 17 listopada 2014

Świąteczne smaczki by Minty Part 1

No kochani, puk puk, jest tam kto?
W zeszłym roku już od listopada, a może nawet października pokazywałam Wam moje pomysły na świąteczne klimaty. Były nasze Minty kąty, było pieczenie, pichcenie, były też aranżacje stołów.
Wszystko można znaleźć tu: KLIK trzeba się tylko przedrzeć przez kilka nieśmiało świątecznych tegorocznych postów.
Dziś chcę Wam pokazać pierwsze świeżutkie fotki. Na nich trochę skandynawskich klimatów ( nie może być inaczej ;) ), niektórym z Was pewnie dobrze znanych. Co roku jesienią nasz dom zaczyna wypełniać się dodatkami w kolorze czerwonym i tak trwa czerwień aż do Świąt. Tak jest i tym razem, w tym kolorze są moje ukochane Mailegowe akcenty, choinkowe ozdoby, czapka wielkiego Pixy i grochy na zasłonkach kredensu. Jest tyle czerwonych rzeczy, które nieodzownie kojarzą mi się z Bożym Narodzeniem: kisiel żurawinowy, granaty, cukrowe, pasiaste laseczki...
Mam już w domu jemiołę :)  Tak, tak, pojawi się na innych świątecznych zdjęciach. Zdobyta cudem jakimś, a może przypadkiem po prostu. Kupiłam ją na naszym żyrardowskim targu, w sobotę, wtedy gdy ciężko się przebić przez tłumy amatorów świeżych warzyw prosto od rolnika. Ile osób wprawiłam w zdumienie? ciężko powiedzieć, na pewno sporo. Ktoś krzyknął za mną: będzie całowanie ;) A będzie, a jakże! :D


Uwielbiam tego faceta ;)









Metalowe gwiazdkowe bębenki i przesiewacz przyjechały do Minty House ze sklepu Fiorello: KLIK


A to mój kaledarz adwentowy :) 4 świece, stara miska po dziadku Władku, jabłka, orzechy, cynamonowe laski i trochę zielonych gałązek


Życzę Wam fajnego tygodnia
Trzymajcie się ciepło!
---
Ewa

51 komentarzy:

  1. Jest, jest. Właśnie wpadłam na moment po powrocie z pracy i jak miło. Spokojnie tu i ciepło u Ciebie. I te święta wcale się nie narzucają - delikatnie dają o sobie znać, ale z umiarem. I to mi się podoba :))
    Pozdrawiam ciepło.
    Mahda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Magdo :) Na Ciebie zawsze mogę liczyć :D
      serdeczności przesyłam

      Usuń
  2. Choć jeszcze tyle czasu do Świąt, to ja już czekałam na ten wpis i zdjęcia :) Zeszłoroczne przeglądnęłam wszystkie ostatnio. Cudnie, cudnie, cudnie! Dziękuję za tą pierwszą świąteczną dawkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gu :) Ten wpis to zaledwie przedsmak tego co się szykuje :D Będzie kilka odsłon minty housowych Świąt, mam nadzieję, że nikogo nie zawiodę
      Trzymaj się ciepło :)

      Usuń
  3. Lovely post and beautiful photos! I love the red touch that you added to your decorations!
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  4. pieknie ciepło i rodzinnie... czerwien to i dla mnie oznaka swiat :D choc jak wiesz, z tym tematem mierzę sie i w innych barwach.. ale w domu czerwien :D i u mnie na blogu dzis tez juz swiatecznie.. zgrałysmy sie w czasie :D a jemioła przepiekna!! dobrze ze takiej w domu nie mam bo bym nie miała czasu na nic.. maz by mi nie odpuscił za kazdym razem jakbym sie w jej poblizu pojawiła.. a ze nasze M jest mniejsze od twojego to pewnie nie miałabym czasu nic zrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My ostatnio to się pięknie zgrywamy ;) Fajnie! Tak, jemioła piękna, jest na długim kiju więc można z nią pokombinować. Musiałam śmiesznie wyglądać na tym naszym targu ;)

      Usuń
  5. Tak, czerwony to zdecydowanie kolor świąt. Czerwone dodatki do mieszkania a do tego zielone, pachnące gałązki świerku i jemioła. A jeśli chodzi o motywy to jak dla mnie ostatnio wygrywają gwiazdki, aniołki i renifery :) na zdjęciach faktycznie widać już świąteczny klimat, lubię takie ciepłe, domowe wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, gwiazdki i za mną chodzą. Ale w tym roku też grzyby i liście. Niebawem wszystko pokażę, ciekawe czy się spodoba
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Z tych zdjęć unosi się fantastyczny aromat i niepowtarzalny klimat ;)
    Oczy się cieszą , dusza szaleje - pięknie .
    Ewo , zainspirowałaś mnie ! Przypomniałaś o starej babcinej misce na którą nie miałam pomysłu :D Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę :) Miski fajna rzecz. Myślę też o posadzeniu w niej cebulek. Na święta zdążą rozkwitnąć :)
      paaa

      Usuń
  7. Fajny tydzien ach dziękuję na pewno sie przyda a zdjecia nic tylko się rozmarzyć cudny to czas nadchodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, cudny, jedyny, mój ulubiony czas przedświątecznych przygotowań- uwielbiam!

      Usuń
  8. Hej!:) U mnie też czerwień, no może bardziej w odcieniu burgunda. Czas przygotowań jest najmilszy! Dziękuję za inspiracje. Całuśnego tygodnia;).:[=)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest najwspanialszy. Pokaże jeszcze inne kolory, może nawet któryś wygra ostatecznie z czerwonym ;)
      Całuchy ślę

      Usuń
  9. Cudownie! Czekałam i czekałam, kiedy zaczniesz nas raczyć inspiracjami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże mi miło :) Będzie więcej, będzie całe mnóstwo! Mam nadzieję, że się spodoba

      Usuń
  10. so süße bilder!!! einen schönen abend wünscht angie aus deutschland

    OdpowiedzUsuń
  11. Och Kochana, jak Ty potrafisz zaczarować, że aż się rozmarzyłam... jest przepięknie! A jaką piękną przeszkloną ścianę macie w mintyhouse, nie widziałam wcześniej, wzdycham do takiej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mamy mamy, wciąż w psich nosach i łapkach :) Czasem nawet ślimak przemknie ;)
      Zazwyczaj przysłonięta białymi zasłonami, ale odkąd Natka odkryła, że leżący na podłodze materiał fajnie się obsikuje, musiały zniknąć ;) No i mam szklaną ścianę

      Usuń
  12. Bardzo pieknie!!! Ten elf czy krasnoludek... bardzo fajny do towarzystwa :) Milych dni, Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elfo- krasnal Pixy to mój najwierniejszy towarzysz, zaraz po Natce, kocie niesfornym.
      W przeciwieństwie do niej, nie skacze po wszystkim, nawet nie drgnie ;)

      Usuń
  13. Wunderschöööön!

    Viele liebe Grüße
    Simone

    OdpowiedzUsuń
  14. Czerwień i zieleń to niezawodna świąteczna para..dlatego bez względu jak sobie tematycznie obmyślę świąteczny wystrój-czerwień i zieleń zawsze gdzieś się pojawia,chocby w małym akcencie.Piękne,domowe zdjęcia..pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bez tego zestawu się nie obędzie choć mam nadzieję, że i inne propozycje się spodobają. Pozdrowionka ślę!

      Usuń
  15. Ależ się zainspirowałam! Piękne zdjęcia, piękne wnętrza. Ależ u Ciebie musi być przytulnie. Czekam na więcej. Ja za czerwonym nie przepadam. Tylko w okresie świątecznym pojawiają się niewielkie czerwone akcenty. Być może, że w tym roku właśnie postawię na ten kolor :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie u Ciebie! Tak klimatycznie i świątecznie. Ciągle wracam do Twoich zdjęć bo nie mogę się napatrzeć
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bym chciała tak na chwilkę przysiąść przy tym panu przy kredensie z tym smakowicie wyglądającym żurawinowym kiślem i byłabym w siódmym niebie:)). Kocham te Pani klimaty.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. O jaki klimacik kochany się zrobił! Kredens wyglada cudownie: naturalne dekoracje z akcentami czerwieni cenię najbardziej :)
    Już się cieszę z tego, co pokażesz pózniej
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ świątecznie i klimatycznie, aż mi zapachniało pomarańczą z goździkami i cynamonem:))
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Świątecznie ze smakiem bez marketowego kiczu, pięknie. Pomysł na wwykorzystanie zielonej miski świetny spodobał się mojej mamie a to trudne :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie dekoracje. Wszystko dopasowane idealnie! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ u Ciebie bajkowo!!! Oczu nie można oderwać od tych pięknych dekoracji. Zakochałam się w nich!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przestałam jeść...bo tak mnie zatkało ..jejku jak tu pięknie..aż się rozmarzyłam i z podziwu otworzyłam szeroko buzię jak to zwykle robi moja córka:)
    Jeszcze do tego wszystkiego brakuje chyba tylko śniegu za oknem ale i tak stworzyłaś cudny klimat świąteczny :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Your pictures are always so amazing! Love it!
    Warmly,
    Titti

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam,

    piękny wpis, wspaniale nastraja! Gdzie można dostać takie boskie krasnale? :)

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  26. Ta jemioła :) Super i ten ... facecik (?) , masz ty rękę do zdobienia, oj, masz...

    OdpowiedzUsuń
  27. Keep up the good work and we will continue to support your web posts.

    OdpowiedzUsuń
  28. Have a more successful day. Amazing write-up always finds something interesting.

    OdpowiedzUsuń
  29. Thanks for your personal marvelous posting! I truly enjoyed reading it

    OdpowiedzUsuń
  30. A fantabulous post this has been. Never seen this kind of useful post. I am grateful for this

    OdpowiedzUsuń
  31. Very nice post. I have read it! It’s very informational and helpful

    OdpowiedzUsuń
  32. I was impressed by your writing. Your writing is impressive. I want to write like you.

    OdpowiedzUsuń
  33. It is in reality a nice and helpful piece of information.

    OdpowiedzUsuń
  34. Hi very nice blog!! Man .. Beautiful .. Wonderful .

    OdpowiedzUsuń
  35. Very informative blog, This blog is very easy to understand when compared to other blogs.

    OdpowiedzUsuń
  36. Really appreciate this wonderful post that you have here.

    OdpowiedzUsuń
  37. This is an excellent post I seen thanks to share it.

    OdpowiedzUsuń