środa, 15 maja 2013

Ciasto z rabarbarem i prasa na wolną chwilę ;)

Ciasto udało się świetnie :) Jest wilgotne, lekko kwaskowe, super na ciepłe dni
Podaję zatem wypróbowany przepis:

Potrzebować będziesz:
300-350 g rabarbaru, obranego i pokrojonego w 0,5 cm plasterki
185 g miękkiego masła
ekstrakt wanilii lub cukier waniliowy
3 jaja od szczęśliwych kur
90 g mąki ( to nie pomyłka )
200 g drobnego cukru + 1-2 łīżki do zasypania rabarbaru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia.
Rabarbar zasypuję cukrem i czekam aż puści sok. W tym czasie ucieram masło, cukier i wanilię, a gdy masa będzie gładka dodaję kolejno jajka i dalej ucieram.
Łączę masę z mąką i proszkiem do pieczenia i znów ucieram.
Gotowe ciasto wkładam do średniej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wykładam odsączony rabarbar. I na tym możemy zakończyć, ale ja dodałam jeszcze kruszonkę ( 5 g masła, 5 g mąki, 2-3 łyżeczki cukru i garść płatków owsianych, a wszystko utarte palcami tak, aby powstały niewielkie grudki )
Piekarnik nagrzej do 180 stopni i piecz ciasto przez 30-35 minut. Można posypać cukrem pudrem.





A do ciasta: Moje Mieszkanie Czerwiec 2013. Jest już w kioskach.


W środku kuchenne gadżety w minty kuchni, wystylizowane przez Panią Jolę Musiałowicz i sfotografowane przez Pana Marcina Czechowicza.
Na stronie Blogowiska jestem w cudownym sąsiedztwie :)
Aga :) Pozdrawiam!
Poniżej zdjęcia z kuchennej sesji. Moje ulubione. Drugie nie zostało opublikowane w magazynie, więc chociaż tu pokażę  ;)


Fot: Marcin Czechowicz, stylizacja: Jolanta Musiałowicz


Fot: Marcin Czechowicz, stylizacja: Jolanta Musiałowicz


A to już fota Diany Domin :) najlepszego fotografa na świecie
Mrs Minty i jej graty :D 

Miłego popołudnia!
---
Ewa


83 komentarze:

  1. Mniammmm... I ciasto i zdjecia i Mrs Minty :)
    Ewo, spojrz w tego linka: tam skarby od Ciebie na mojej polce :)
    http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,35,144335435,144340029.html

    A, i lecę do kiosku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hihihi świetna fotografia, ta z Tobą w roli gwiazdy ;)

    Ciasto wygląda prze-apetycznie :) do wypróbowania zanotowane :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana ma fajne pomysły, a ja z nią wchodzę we wszystko, nawet szpilki założę ;)

      Usuń
  3. ach, oderwać oczu nie mogę od tych wszystkich kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę podrasowali ;) ale niedużo ;)

      Usuń
  4. piękne zdjęcia,super są te niebieskie talerze :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam z samego rana i miło się zaskoczyłam, gdy zobaczyłam Ciebie w środku:) Gratuluję! Piękne zdjęcia,a przepisy oczywiście wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję, piękny artykuł, cudna kuchnia, śliczne zdjęcia, nic dodać nic ująć :) Pozdrawiam serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja również pozdrawiam :) i dziękuję

      Usuń
  7. Gratuluję i bardzo była miła niespodzianka zobaczyć po otwarciu Mojego Mieszkania Panią i skarby ceramiczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na kilka dni w PL i kupiłam MM ale poprzedni nr... ciekawe czy wczoraj był już nowy to jeszcze bym kupiła :P a tak muszę poprosić sis ;)

    Gratuluję :) piękne fotki jak zawsze, i jak je oglądam to mam ochotę na te dzbanuszki itp :>

    a rabarbar - poczekam aż się i u nas w sklepach pojawi i z chęcią cosik upiekę :)

    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj jeszcze nie było, dopiero dziś i to nie wszędzie. Trzeba będzie wykorzystać Sis ;) Przepiękna sesja Dagmaro, naprawdę przeurocza, ciepła, pięknie

      Usuń
  9. Ewus cudne zdjecia no i gratuluje mojego mieszkania:) wlasnie zakupilam swiezutki numer:) usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie jestem po całym artykule - podziwiam!
      piękny wywiad i Ty prześliczna...

      bardzo podoba mi się to ostatnie zdjęcie ze skorupami :)
      powiedz mi proszę... czy będziesz miała tą dużą niebieską miskę z uszkiem IB LAURSENA u siebie w sklepiku? jest cudna!

      szykują się małe zakupy...:*

      Usuń
    2. Naczynia w tym kolorze to już unikaty. To kolor sprzed dwóch lat, na razie niedostępny u producenta :(

      Usuń
    3. ach! w takim razie muszę wybrać inny kolorek:) bardzo podobają mi się te cynowe wiadereczka...:) a powiedz mi kiedy będą jakieś nowości w sklepiku?

      Usuń
    4. Duża dostawa w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
    5. och to zbieram kasiorkę i zacieram rączki:))))))
      buziaki Ewciu nasza śliczna:) jak mi się Twoja fryzurka podoba...ach!

      Usuń
  10. Mam i ja ;)))...i napatrzeć się nie mogę ;)))... Ewuś gratuluję z całego serca!... resztę Ci szepnę jutro do uszka ;).... buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mambę owocową każdy z nas ma, mam i ja ;) Fajnie, że Ci się podoba

      Usuń
  11. Gratuluję :) ... i pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maszko :) Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  12. hahaha, świetne zdjęcia !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak fajowo, jutro koniecznie muszę kupić MM. Zdjęcie Diany jest bajkowe!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam mnóstwo zdjęć robionych przez Dianę i każde jest wyjątkowe :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Ciasto wyglada przepysznie -moze znajde chwilke w weekend zeby wyprobowac przepis. I lece do kiosku:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej lektury :) Mojego ciasta już dawno nie ma, trzeba będzie się zebrać i znów upiec

      Usuń
  15. Gazetka kupiona :) przekartkowałam tylko, ale znajome buźki dostrzegłam :) Gratuluje :)))))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Nowy numer? Nareszcie :) Mam swój przepis na ciasto z rabarbarem, ale ten też wypróbuję :)
    pozdrawiam
    marta
    i gratuluję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już, tak tak :) Trzeba było poczekać trochę dłużej, ale jest

      Usuń
  17. po pierwsze rabarbar - no właśnie dzisiaj przyglądałam się jak też ten mój się rozrósł od zeszłego roku i tak planuję na piątek rabarbarowo poszaleć ;)) Tartę też bym zjadła..mmm...

    Kochana co do MM - kurka, jeszcze nie mam, bo u mnie na wsi to normalnie tydzień po tym, jak w całym kraju... ale o piersiach Andżeliny to nawet panowie z piwem pod sklepem dyskutowali ;P
    Gratuluję zatem w ciemno, choć z przekonaniem, że wyszło świetnie ;)
    Twoje fotki prześwietne ;))
    Ściskam mocno***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja Gratuluję Aga i muszę przyznać, że fajne z nas sąsiadki ;)
      Rabarbar planuję przesadzić do naszego ogrodu jak najszybciej, póki jeszcze nie jest gigantyczny. Kompot z rabarbaru jest najlepszy na upały

      Usuń
    2. :))) no i dorwałam numer ;))) Piękna jest Twoja kuchnia!!! Podziwiam, tak świeżo, nowiuśko...ach, muszę się zdopingować i rękawy zakasać ;)))

      Usuń
  18. Gratuluje-świetna robota. Mam gazetę w rekach i podziwiam na żywca :-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. GRATULUJĘ :) I BARDZO MIŁO MI SIĘ CZYTAŁO ARTYKUŁ O TOBIE :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję !!! Fajnie poglądać Twoje skarby w mojej ulubionej gazecie :) A placek z rabarbarem muszę koniecznie wypróbować!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  21. ihihihihihihi normalnie pobiegłam po kościele do kiosku ;))) Wieeelkie gratulacje Ewuś !!! Świetne zdjęcie skorupkowe i jak zawsze podziwiam wiaderka :))) U Ciebie tak fajnie kolorowo ... a sama Ty oczywiscie bossska :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesadzasz ;) Wyszłam jak minty chomik! ;)))

      Usuń
    2. ihihihihihi głuptas !! Wyszłaś świetnie !!

      Usuń
  22. Jeszcze wczoraj gazetki u nas nie było , więc jutro zerknę. Zdjęcia piękne, ciasto rabarbarowe wygląda bardzo apetycznie. Coś czuję , że skuszę się na nie, tylko muszę do mamy zajrzeć , bo u mnie w ogrodzie nie ma, kiesyś posadziłam i teściowa wyrwała hi hi hi , myślała , że to chwast hi hi hi. pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam i ja :)Gratuluję,lubię tą gazetkę właśnie za to ,że można znajome buźki znaleźć:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, też ją lubię, jak widać ;)

      Usuń
  24. kupiłam wczoraj z raniutka :) i bardzo się cieszę ,że mogłam znów choć trochę pobuszować w Twojej kuchni ;)
    piękne zdjęcia - gratuluje !!!

    a rabarbar i na mnie grzecznie czeka w kuchni - ściskam ciepło♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę biec po kolejną porcję, bo po cieście śladu brak :)

      Usuń
  25. Wielkie gratulacje Ewciu!!! Zaraz po pracy pędzę po MM:) Zdjęcia cudne, zwłaszcza Twoje z filiżanką na głowie:) Akrobatka z Ciebie! Ach te turkusowe filiżaneczki nęcą mnie bardzo... Ciasto wygląda baaardzo smakowicie i zapewne tak właśnie smakuje. P.S. nie rozumiem dlaczego to Ty nie jesteś autorką zdjęć do MM, wg mnie robisz zdjęcia przecudnej urody i ze wspaniałym klimatem! Uściski na słoneczny dzień:) - Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, tam pracują profesjonalni fotografowie, gdzie mi do nich ;)
      Dziękuję Ci, jak zawsze fajny komentarz :)
      Miłego dnia Kasiu :)

      Usuń
  26. Ciasto rabarbarowe podane na takich"gratach" musi, ale musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto rabarbarowe podane na takich"gratach" musi, ale musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetne, polecam z nieczystym sumieniem, bo zjadłam chyba 2/3 ;)

      Usuń
  28. Ewuniu swietne fotki i gratuluje najmocniej wystapienia w Moim Mieszkaniu kurczaki szkoda ze nie mam gdzie go kupic! Piekne te stylizacje a zdjecie Diany BOMBOWE!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Syl, kochana :) Ja podziwiam to co robisz dla pewnej duńskiej firmy ;) świetna robota! A Diana jest the best!

      Usuń
  29. A no proszę telewizja, prasa... wielki świat...a taka skromna osóbka!!!! Może znajdziecie jednak chwilkę (między jednym a drugim wywiadem) dla starych znajomych z Albanii.
    PIĘKNA PIĘKNIE NAJPIĘKNIEJ
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Agato z Albanii :) Dla Was będziemy się starać :) Niech no tylko przełożę spotkanie z Robertem De Niro ;) Gdzie ruszacie tym razem na wakacje? Może na obczyźnie łatwiej będzie się spotkać ;))

      Usuń
  30. Droga Ewo tak się ucieszyłam jak zobaczyłam Twój dom w MM. Od razu poczułam że to jest numer dla Mnie:-))). uwielbiam Twoje naczynka i twój wystrój mieszkanka. Zaglądam tu niemal codziennie. Powolutku planuję coby znów coś kupić, ale czym nowsze dostawy tym trudniej zdecydować co w pierwszej kolejności. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ale przysporzę problemów, bo nowa dostawa już niebawem ;)

      Usuń
  31. Już zakupiłam MM- będę zbierała wszystkie prasówki z Panią. Jestem zachwycona blogiem i sklepikiem, a to ciastko wyglada bardzo apetycznie, schrupało by się z kawką: )
    Pozdrawiam Marzena:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zbiór będzie duży ;) Może się skończyć na tej jednej. Pozdrawiam serdecznie Pani Marzeno :) Do następnego :)

      Usuń
  32. Gratuluje dzis własnie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Smakowite zdjęcia:)
    Gratuluje artykułu:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie kupiłam, przeczytałam i gratuluję! świetny blog, świetne "graty" a pomysł na ciasto chętnie wypróbuję! miło się tutaj spędza czas, no i te przepiękne zdjęcia...pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja zawsze wyczekuję MM i zaraz jak tylko jest w kioskach biegnę kupić, także mam i czytałam. Gratulację!

    OdpowiedzUsuń
  36. ciacho właśnie siedzi w piekarniku:)
    dziękuję za przepis...
    dobrego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  37. Jutro robię ciasto z rabarbarem! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ależ cudne bogactwo IB laursen!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Kradnę przepis :) i robię ciacho :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. I ja nabyłam cenny egzemplarz ;) gratuluję serdecznie! świetne zdjęcia, bajeczny klimat! Bardzo ładne wszystko ... i "babeczka" super ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj.
    Właśnie przeczytałam o Tobie w MM, jestem pod ogromnym wrażeniem.Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.
    Pięknie tu, z chęcią będę zaglądać jeszcze i jeszcze.
    Pozdrawiam cieplutko.Iwona

    OdpowiedzUsuń
  42. Gratuluję artykułu w MM !!!
    jesteś świetną panią domu !

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja też zakupiłam ten wyjątkowy nr. Zdjęcia są cudowne, wszystkie rzeczy takie ładne, a i "babeczka" fajna. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  44. Gratulacje MM Naprawdę dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń