niedziela, 21 grudnia 2014

Ciasteczka, jemioła i mały prezent

Dobry wieczór Wszystkim :)
Miałam dziś niezłą przeprawę z własnym komputerem. Odmówił mi posłuszeństwa i musiałam zrobić świąteczne porządki na dysku, choć wcale nie było ich w planach, grrr
No cóż, siła wyższa

Z wiekiem nabieram coraz większego dystansu do prac świątecznych. Od zawsze wolałam te przyjemniejsze aspekty przygotowań: dekorowanie, wspólne ubieranie choinki, pieczenie ciasteczek... 
Potem niestety była panika, albo stanie przy garach do czwartej nad ranem i oczy na zapałki w czasie wigilijnej kolacji. Już z tego na szczęście wyrosłam :)
Teraz zamiast panikować, modyfikuję po prostu listę rzeczy do zrobienia ;)
Polecam!
Z premedytacją nie wspominam o duchowym aspekcie przygotowań: każdy z nas robi to pewnie inaczej i zawsze są to intymne, indywidualne wybory i przemyślenia.
Dobrze jest tylko rozejrzeć się wokół, czy ktoś, gdzieś w pobliżu, nie potrzebuje naszej pomocy i pomóc po prostu, jak potrafimy najlepiej.

Grudzień to dla mnie z wielu względów miesiąc szczególny. Wszystkie moje osobiste święta przypadają właśnie teraz, i do tego Gwiazdka :)
Mnie ona stanowczo kojarzy się jednak z dawaniem i dlatego dziś zapraszam Was do wspólnej zabawy
Jest oczywiście nagroda, rzeczowa, a jakże :)
Bardzo przydatna na świąteczne czy karnawałowe wypieki lub suche składniki do nich niezbędne.
Słój z minty pokrywką i czarną wlepką do pisania kredą sprawdza się u nas doskonale.
Mam nadzieję, że i komuś z Was się przyda podobny.
Do słoja dorzucam niespodziankę, ale o tym sza ;)
Zasady zabawy są proste i pewnie dobrze znane: wystarczy wykonać 3 kroki:
1. Napisać komentarz pod postem. Jeśli ktoś nie bloguje, niech zostawi koniecznie namiar mailowy.
2. Udostępnić info i zdjęcie o zabawie na blogu czy Facebook'u. Na Minty House fanpage znajdziecie fotkę do udostępnienia
3. Cierpliwie czekać na wyniki losowania :)
Bawcie się dobrze!




Wieszacie w domach jemiołę? Do całowania? Na szczęście?
Ja nie potrafię się jej oprzeć. Zazwyczaj przywożę do domu całe kule z kawałkiem gałęzi, potem wieszam na hakach, drewnianych belkach czy drzwiach.
Zostają z nami nawet do lutego
W tym roku dwie zawisły nad naszym długim stołem. Zwiesiłam z nich szklane bańki, moja tegoroczna big love ;)
Pokażę Wam wszystko w kolejnym poście, gdy ze stołu zniknie armia klonów i moje stanowisko pracy



Obiecałam, że podzielę się z Wami sprawdzonymi przepisami na ciastka.
Przepis na korzenne chrupiące znajdziecie w magazynie: KLIK
Na orzechowe tu: KLIK
A tu podaję receptę na migdałowe kuleczki i kruche z białą czekoladą i żurawiną

                CIASTKA MIGDAŁOWE

Składniki:
50 g mąki
150 g mielonych migdałów
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
60 g cukru pudru
1 jajo
1/2 łyżeczki soku z cytryny
1 łyżka miękkiego masła
odrobina ekstraktu wanilii

Jajo i cukier puder ubijamy na gładką masę. Dodajemy migdały, mąkę, sok z cytryny, wanilię oraz masło.
Wyrabiamy ciasto i wkładamy na pół godziny do lodówki.
Po tym czasie formujemy niewielkie kuleczki i obtaczamy je w cukrze pudrze. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zachowując 3 cm odstępy. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni przez około 17 minut lub do lekkiego przyrumienienia, tak by pęknięcia na ich powierzchni były wyraźnie widoczne.
Gdy ostygną, przełożyć do szczelnego pojemnika.

CIASTECZKA Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ I ŻURAWINĄ

Składniki:
150 g mąki pszennej
80 g płatków owsianych
80 g cukru pudru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
130 g miękkiego masła
1 jajo
1/2 łyżeczki ekstraktu wanilii
80 g suszonej żurawiny
130 g pokrojonej w kostkę białej czekolady

W misie wymieszać wszystkie suche składniki ciastek.
Masło utrzeć z cukrem, dodać jajo i wanilię, dalej ucierać.
Dodać suche składniki. Znów ucierać. Na koniec połączyć z żurawiną i czekoladą. Delikatnie wymieszać. Formować niewielkie kulki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zachowując 3 cm odstępu między kuleczkami. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 7 minut, do lekkiego przyrumienienia.
Po wyjęciu z pieca przełożyć łopatką na kratkę. Uwaga! gorące ciastka są miękkie, gdy ostygną- stwardnieją. W puszce czy słoju zachowają swoje walory przez kilka dni.

Do wtorku kochani :)
Nie dajcie się zwariować!
---
Ewa

79 komentarzy:

  1. Z miłości do koloru miętowego mam chrapkę na ten słój ;) megper7@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak rzadko, ustawiam się na początku kolejki. Dla mnie grudzień też jest magiczny. Wiele ważnych dla mnie osób urodziło sie w tym miesiącu. Przeżywam też same przygotowania do Świąt - rekolekcje, sprzątanie, dekorowanie domu. I tylko przeszkadza mi, że w sklepach grudzień jest już od września.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały ten słój. Chętnie go przygarnę. Lubię do Ciebie zaglądać i do Twojego sklepu również. Pewnie go nie wygram, jak to bywa z konkursami, no ale cóż....
    Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
    Magda mazury1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Grudzień .......
    Tyle magicznych chwil nam oferuje więc powinnam kochać całym sercem ,lecz w tym roku - zawodzi . Szkoda gadania , smutki w kąt ! Samo życie .
    Szklane bańki - mega - zakochana jestem po uszy . Jemioła - rewelacja , sama mam przeolbrzymiastą :) Słoik - słodzizna ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna, urzekająca (jak zawsze) stylizacja. Życie w Miętowym Domu toczy się, co widać na załączonych zdjęciach, swoim urokliwym a zarazem inspirującym rytmem. Kompozycja z jemiołą skromna ale pełna elegancji. Pozdrowienia oraz wesołych Świąt!
    dlecznar@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie u Ciebie! :) Świąteczna dekoracja z jemiołą skradła moje serce! :)
    A po ten słój chętnie się zabawię! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słój .....pewnie że piękny . I cała aranżacja wokół zjawiskowa . A słój będzie sie czuł u mnie równie dobrze i znajdzie sobie wspaniałe miejsce w mojej kuchni.
    Pozdrawiam Renata MÓJ SKRAWEK RAJU
    WESOŁYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!
    PIEKNIE I MILO U CIEBIE :-) O SLOJ CHETNIE POWALCZE :-)
    NA FB LUBIE JAKO WLODEK PIASECKI :-)
    :-) piaseckiwodek@gmail.com

    WESOLYCH SWIAT I SZCZESLIWEGO NR 2015 :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie biorę udział - uwielbiam wszelkiego rodzaju słoiki, puchy i inne tego rodzaju ;).
    Zdjęcie udostępnione na marta-nefertari.blogspot.com.

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Na Facebooku już o tym wspominałam, ale wspomnę raz jeszcze... Kapitalna ta jemioła! I Gwiezdne Wojny... ;D

      Cudne! U Ciebie kapitalnie zagrały jeszcze te przezroczyste bombki... Ślicznie... <3

      Usuń
  10. Za takim słoikiem to mogę postać w kolejce nawet do 27 grudnia :))
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Mahda

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny słój, miło będzie go przygarnąć:-)
    Cudne dekoracje - jak zawsze:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. no to ja mam podobne spojrzenie na temat świąt ....też bym piekła ciasteczka i dekorowała ,a krasnoludki bym bardzo prosiła, żeby zrobiły resztę ...no ale wiadomo życie to nie jest bajka he,he....i teraz mieszam w garnkach prawą ręką ,a lewą piszę :))))))
    może chociaż słoik na pociechę wygram :)) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. zdublowało koment :)))) no ale jeszcze muszę ,tę jemiołę pochwalić bo CUDNAAAAAAAAAA

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślicznie wyglądają te bombki na jemiole *_*. A u mnie jeszcze wygląda, jakby do Świąt był conajmniej miesiąc...

    OdpowiedzUsuń
  16. jak najbardziej biorę udział
    e-mail rybkazg2@wp.pl
    udostępnienie na fb https://www.facebook.com/mlecznakrowka/posts/752003434885839

    OdpowiedzUsuń
  17. Mint to mój ulubiony kolor, który wprowadziłam do swojej kuchni podczas ostatniego remontu, dlatego zapisuję się w kolejce po ten cudowny słój :)
    Świetne przepisy na ciasteczka. Muszę wypróbować ;)
    Poza tym pięknie jak zawsze u Ciebie.
    pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja właśnie ubieram choinkę, większość ma to już pewnie dawno za sobą, ale ja co roku mam jakieś 3 dni na przygotowanie się do Świąt a w zeszłym roku nawet dotarłam do domu chyba dzień przed Wigilią:-) A to dlatego, że ja i moja Córka zazwyczaj jesteśmy same a nasz Tata pracuje w Szwecji. Przyjechał wczoraj późnym wieczorem i dopiero dzisiaj zabraliśmy się za jakieś przygotowania. Nie mówię, że nie będzie gorąco, bo mamy trochę mało czasu, ale mam nadzieję, że jakoś zdążymy:-) Jutro dopiero jedzeniowe zakupy, we wtorek małe gotowanie a w środę sprzątanie, prezenty (zresztą jak wszystkie moje zakupy) robione przez internet. Musi się udać! A z moją mała Panną, która jest bardzo absorbującym dzieckiem jakoś się udaje jedynie robienie pierników, no i pakowanie prezentów. Także staram się robić wszystko spokojnie i naprawdę nie zwariować. Na szczęście z pomocą jedzeniową przybędzie Mama. A ja nawet znalazłam czas, żeby zajrzeć do Ciebie:-) Słój jest przepiękny i w ogóle bardzo lubię Twoje blogowe zdjęcia - są naprawdę piękne. Pozdrawiam gorąco i idę do mojej choinki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z przyjemnością przygarnę słoiczek, jemioła z bańkami prezentuje się cudownie nad stołem, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie jemioła też oczywiście zawisła ale w mniejszej ilości niż u ciebie;) Przepisy na ciasteczka zapisują, na pewno upieke kiedyś te migdałowe. Do zabawy też się dołączam.
    Zapraszam także do siebie gdzie zaczynam swoja przygodę z blogowaniem. Pozdrawiam
    wmoimskromnymkaciku.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. uqwielbiam jemiołe i zawsze umnie jest.. ale nie zawsze wisi ;) w tym roku np stoi w dzbanie :D na taka wielka nei mam miejsca.. a szkoda..

    do konkursu z checią przystąpie.. co rpawda nie moj kolor.. ale mojej mamie pasowałby super :D

    OdpowiedzUsuń
  22. słój jak marzenie - przede wszystkim duży jak należy :) ja też wieszam takie wielkie gałęzie jemioły nad stołem - tez nie mogę jej się oprzeć :) pozdrawiam i życzę przyjemnego szykowania świąt - justyna

    OdpowiedzUsuń
  23. Słój sie przyda, oj przyda dlatego ustawiam się w długiej kolejce;)
    Pozdrawiam i życzę rodzinnych i spokojnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze miałam w domu jemiołę, w zeszłym roku... zapomniałam. W tym roku nie mam,ale do Wigilii muszę przytachać do domu choć odrobinę, bo lubię, nawet jeśli zdarzy się zahaczyć głową ;) Dla mnie grudzień to też więcej niż Święta - dziś świętowaliśmy urodziny Męża :)
    Pozdrawiam i oczywiście przy okazji ustawiam się w ogonku po słój :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię słoiki i prezenty więc się zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  26. Trudno oprzeć się urokowi Twoich fotografii i tych wszystkich cudownych przedmiotów :)
    Przepis zanotowany - migdałowe na pewno wypróbuję bo uwielbiam :)
    Jemiołę lubię i też wieszam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. biorę udział a jak że;-)
    jemioła cudnie sprawdza się jako dodatek dekoracyjny do prezentów :-)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  28. Słoiczek chętnie przygarnę .Ta jemioła pięknie wygląda.Choinkę ubiorę jutro i będę świętować chociaż pewnie ciasteczek nie zdążę upiec. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny ten słoiczek z chęcią go przygarnę-z przyjemnością biorę udział. :)
    azierold@wp.pl
    Udostępniłam na FB : https://www.facebook.com/azierold1/posts/817160428323049?pnref=story

    Jemioła cudnie się prezentuje jako dekoracja,a te ciasteczka- przepisy są super.
    Pozdrawiam i życzę Wesołych,spokojnych ,zdrowych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2015 :D

    OdpowiedzUsuń
  30. ehhhh marze sobie swiatecznie o tym cudenku :-)) Zycze wesolych Swiat :-*

    Udostepnilam plakat na FB, nika883@wp.pl, pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  31. A ja potrzebuję ten słoiczek za good vibrations i za to, że coś musimpolecieć do Skandynawii❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
  32. Pysznie u Ciebie uwielbiam migdały szklane bombeczki sliczne
    z miła chęcią wezmę udział słoik na ciasteczka w sam raz :*
    pozdrawionka

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam :) U mnie w tym roku jakoś mało świątecznie :( za oknem szaro buro leje i wieje już od kilku dni :( Święta bez śniegu......ba nawet bez malutkiego mrozu ...... za to z kwitnącymi stokrotkami to jakieś dziwne Święta......
    Jak co roku przed samymi świętami dopadło mnie choróbsko :( więc sił na przygotowania mniej.
    Co do jemioły w zeszłym roku była w tym roku niestety brak. U Ciebie w domku cudownie.
    Prezent piękny ustawiam się w kolejce może dopisze mi szczęście.
    mój @ danielka.cz@o2.pl
    udosępniam na FB :)

    życzę wszystkim Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajnie byłoby dostać takie cudeńko na urodzinki :))
    FB niestety nie mam
    iwonastr1@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. jakoś nie mam szczęścia w losowaniu, ale co tam ;) informację umieściłam też u siebie :)

    Pozdrawiam i życzę spokojnych i cudownych Świąt! :*

    OdpowiedzUsuń
  36. Pięknie wygląda jemioła i szklane bombki... Jakby nadmuchane jemiołowe owoce... Po słój się ustawiam - chociaż na świąteczne pierniczki troche za mały :)

    OdpowiedzUsuń
  37. miła zabawa:)))ja jednak tylko odgapię pomysł z napisem na słoju:))mogę?i przepisy na ciasteczka:)))pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  38. U Ciebie zawsze jest tak fajnie... Bardzo lubię tutaj zaglądać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. biorę udział w zabawie :)
    bernadetaaa@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  40. Chętnie wezmę udział w losowaniu, może się uda.
    Dziękuję za inspiracje i piękne zdjęcia na blogu. Od czerwca w mojej kuchni królują naczynia IB - a.
    Życzę udanych Świąt Bożego Narodzenia.
    beniawi1@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetnie się prezentuję z kulami , u mnie też wszędzie wiszą jemioły tylko z małymi kuleczkami ,jak co roku. Życzę zdrowia,szczęścia ,uśmiechu i duuuuużo prezentów pod choinką :) 19gosiaczek83@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. O jej ilu tu gości dzisiaj:) Widzę, że tradycyjnie staję na końcu. Może tym razem szczęśliwym:) Jemiołę uwielbiam, ma w sobie coś magicznego:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ewuś :))
    cudnie jak zwykle :)
    przepis na ciasteczka migdałowe zanotowałam i zamierzam je jutro upiec :))

    miałam nie brać udziału w zabawie, ale przypomniałam sobie, że kupiłyśmy z Mamą świetną miętową wagę Laury Ashley w TKMaxxie i taki słój byłby świetnym uzupełnieniem do niej i do kuchni mojej Mamy ;))
    pozdrawiam
    à propos Gwiezdnych wojen i Lego, nie wiem, czy znasz, pewnie tak, jeśli nie, to polecam świetną książkę Lego Star Wars. Słownik ilustrowany - uzupełniony i rozszerzony. Kupiłam dla bratanka pod choinkę i sama spędziłam kilka dłuuugich godzin podziwiając te wszystkie zestawy, figurki i gdybym była chłopcem marzyłabym o Sokole Millenium i gwieździe Śmierci ;)))
    pozdrawiam serdecznie
    Ania


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przesadziłam z ilością słowa "świetny" w jednym wpisie ;)

      Usuń
  44. Witam serdecznie i przedświątecznie.
    Jeżeli jemioła to na usta ciśnie mi się kolęda Meli Koteluk "Tatulo Jemiołę wieszają ponad stołem,bo się zda pod nią gęby dać.Jezusie,Jezusie plamy są na obrusie trza je prać...."
    Jako pierwsi kolęde wykonywali Skaldowie.
    Z wielką przyjemnością biorę udział w zabawie.
    Pozdrawiam ciepło BasiaJ.
    basia.lusi.71@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękna nagroda :)
    Zgłaszam się w kolejce :)
    adata22@interia.pl
    Info o konkursie udostępnione: https://www.facebook.com/szymon.gorski.182/posts/331952833668718?pnref=story

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękny słoiczek! Chętnie stanę w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Świątecznie biorę udział :)
    Marylek19@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak wszyscy to wszyscy ja też ustawiam sie do koleiki po ten słoiczek, Bo ciasteczja takie same juz mam upieczone ( pychota ) .wdrabek@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. I ja spróbuję szczęścia .Jemioła z bombkami przepiękna Pozdrawiam świątecznie biebrzmilska kraina

    OdpowiedzUsuń
  50. Małgorzata M.23 grudnia 2014 23:31

    Nie mam bloga więc szanse na wygraną są małe ale to przecież Wigilia a w ten dzień zdarzają się cuda ;) Życzę wszystkim Świąt bardzo świątecznych !!
    udostępniłam na fb pyza33@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Love it!
    MERRY CHRISTMAS, take care...
    Warm hug,
    Titti

    OdpowiedzUsuń
  52. Z przyjemnością się zapiszę. Radosnych Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Czym prędzej się zapisuję, a przepisy spróbuję chyba po Świętach. Będą w sam raz na coroczne kolędowanie 6. stycznia :) Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  54. Przyłączę się również do zabawy. U nas jemioły nie wiesza się w domu. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Ewa,przesyłam Ci życzenia bardzo świąteczne :)
    Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę Ci z całego serca wszystkiego co najlepsze, najmilsze i najpiękniejsze. Niech ten magiczny czas upłynie Tobie i Twoim najbliższym w zdrowiu, radości i spokoju, niech będzie czasem pełnym miłości i życzliwości. Życzę Ci samych pogodnych, szczęśliwych dni oraz spełnienia marzeń w Nowym 2015 Roku !
    ania c.
    A słoiczek jest śliczny :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Udostępniłam: https://www.facebook.com/elzbieta.switulska/posts/987675741261032?pnref=story
    lizzie@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo smacznie tutaj, czuje się zachęcona dlatego chętnie biorę udział w zabawie. Reszta na coloorowankaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja tu sobie grzecznie poczekam na ten słoiczek, bardzo go potrzebuję;) Pozdrawiam:) Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  59. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpowiedzUsuń
  60. Z radością udział biorę!
    Moc pozdrowień!

    OdpowiedzUsuń
  61. I ja z chęcią przyłączę się do zabawy :).

    Ja co roku robię listę świątecznych rzeczy do zrobienia choć z góry wiem, że nie dam rady wszystkiego zrobić :).

    Jemioły do domu nie przynoszę ale chętnie się pod nią całuję :).

    OdpowiedzUsuń
  62. Startuję w konkursie i ja!Ale pragnę przy tym poznać odpowiedź na to jak uzyskałaś tak cudowny efekt jemoły nad stołem?Masz nisko zaiweszone lampy?
    http://szalenstwa-panny-matki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Z przyjemnością wezmę udział w zabawie! Banerek u mnie na blogu ;)
    No i mimo, że po Świętach to takie ciacho z żurawiną i białą czekoladą bym schrupała :P

    OdpowiedzUsuń
  64. i ja chętnie wezmę udział w zabawie gorąco pozdrawiam i życzę dużo szczęścia i radości w Nowym Roku, a i zapraszam do mojej zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. michal_sydorowicz@wp.pl Paulina Sydorowicz

    OdpowiedzUsuń
  66. Thank you, your experience is quite encouraging to me. I think this is the best option for me at the moment.

    OdpowiedzUsuń
  67. This is a well written article. I will make sure that I will bookmark it and open this page again to read this useful information provided by you. Thanks.

    OdpowiedzUsuń


  68. Great information you shared through this blog.

    OdpowiedzUsuń

  69. Keep it up and best of luck for your future blogs and posts.

    OdpowiedzUsuń
  70. Thank you for sharing this useful information, I will regularly follow your blog.

    OdpowiedzUsuń
  71. Thanks for posting this valuable information, really like the way you used to describe.

    OdpowiedzUsuń
  72. you have some really great posts and I feel I would be a good asset.

    OdpowiedzUsuń
  73. I like it best and I will check it again and save it. Please also visit the website of my remarks.

    OdpowiedzUsuń
  74. I really liked it. I wanted to leave a note. I was reading your website. I also tried to share the site.

    OdpowiedzUsuń
  75. This is the best way to share the great article with everyone one,

    OdpowiedzUsuń
  76. It’s actually great and useful information. Thank you for sharing this useful information with us.

    OdpowiedzUsuń